le
Kapela Aura Liberec

Živá hudbapro soukromé
akce, plesy, svatby... Liberec

www.kapela-aura.cz
lekcekytary.cz na Facebooku

Postup výuky hry na kytaru

Systematická výuka hry na kytaru se dá přirovnat ke schodům vedoucím do nejvyššího patra mrakodrapu. Na této cestě nemůžete jednoduše použít výtah a svou cestu tak zázračně urychlit a zkrátit. Musíte se obrnit trpělivostí, pracovitostí a postupovat zvolna krok po kroku. Metodické postupy výuky na sebe logicky navazují a souvisejí spolu. Až se dostanete hodně vysoko, můžete se podívat na pomyslné metry pod vámi a pak si pogratulovat: ušel jsem pěkný kus cesty …
Nabízím se vám jako průvodce na této cestě a věřím, že se kromě práce budete také bavit. Na čem budeme společně postupně pracovat?
Stavební výukovou jednotkou jsou stupnice a intervaly a jejich procvičování ve více oktávách a polohách. Jde samozřejmě o jistý dril, který se dá pilovat i zábavnější formou.
Akordy ve více obratech – i jeden akord lze zahrát různými způsoby.
Prstokladová cvičení jsou výborná pro celkové rozhýbání prstů, a to včetně lenivého malíčku. Jsou tedy nezbytná k procvičování poloh, pro získání velice dobrého základu  k budoucímu sólování a k dosažení hbitosti i rychlosti.
Rozebírání známých kytarových riffů a skladeb pomáhá žákovi pochopit tvorbu muziky s jejími logickými harmonickými postupy.
Výuka improvizace v daném schématu je nepostradatelná, protože každý dobrý muzikant musí zkrátka umět improvizovat. Budeme tedy společně hledat tipy a triky, které mohou pozvednout schopnost právě vaší improvizace.  
Co hraje v kapele druhá kytara?  Je jasné, že dvě kytary v kapele nemohou hrát to samé. Najdeme pro druhou kytaru ten správný úkol. 
Typy a triky v sólování, ale i v doprovodné kytaře jsou velice zásadní v okamžiku, když se stanete součástí nějaké kapely. Pro muzikanta je to oříšek na celý život.  Existuje mnoho technik a ''podvodů'', jako jsou třeba tzv ''Pull offy'', které dokonale vyzvednou úroveň vašeho hraní. Je ale velmi těžké odhadnout, kam se který z nich hodí.
Rytmická cvičení

A mnoho dalšího, včetně vašich dotazů a požadavků …
nahoru